Kärlek



Idag har jag tänkt mycket på en sak. Hur viktigt det är att man tar vara på varandra och kärleken. Speciellt i ett förhållande. Man får inte glömma bort varandra i vardagens alla måsten och borden. Tror det händer många allt för ofta.
Självklar hamnar alla par mer eller mindre i någon form av kris men de som vet att de har något värt att kämpa för. De gör det. De som inte gör det har tyvärr kört för långt ned i den negativa spiralen som jag tycker mig se hos allt för många.
Idag på jobbet träffade jag en arbetskamrat som var nyss hemkommen från Thailand där hon och hennes man haft en liten ceremoni på stranden där de hade förnyat sina äktenskapslöften. Innan de åkte hade de dessutom smält ner deras vigeslringar sedan innan och designat två nya ringar som de böt där på stranden. Det var så fint och romantiskt när hon berättade det att jag blev rörd.
Det är så skönt att se att man kan vara lycklig hela livet med samma partner och dessutom hålla kärleken vid liv.
De jag träffar på som har en partner de fortfarande är kära i och älskar högt, de lyser det lite extra om.
Jag vill få ha det som dem även i framtiden ♥

Kommentarer
Postat av: sandra

Fint kort på er:)

2009-04-08 @ 18:55:40
URL: http://sandra689.blogspot.com
Postat av: jossie

Bra skrivet. Fin bild på dig och Nicklas. Ni är så söta tillsammans :)

2009-04-08 @ 20:30:20
Postat av: Nina

Håller med dig om att man inte får glömma bort varandra medans man är i full gång med vardagen.

Man måste ta vara på varandra.

Fin bild på er! :)

2009-04-09 @ 08:33:15
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Mammsen

Oh vad ni är gulliga.Oh vad jag blir rörd när du skriver verkligen fint skrivet av dej det stämmer så himla bra det är inte grönare på andra sidan som man ibland tror.Jag blir såå glad för att ni funnit varandra.Kramar till er båda

2009-04-12 @ 14:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0