Min valborgsmässoafton



Ja den har spenderats mestadels på jobbet men när jag precis hade intagit mitt kvällsmål så började det smälla i stan, över centralstationen så då ruschade jag ut på balkongen med min nya kamera i högsta högg. Jag har ju liksom inte haft så mycket att ta kort på.

Nu sitter jag halvt om halvt och tittar på debatt på svt. Det har varit lite tillbakablickar på gamla och väldigt gamla program. En snutt som fångade mitt intresse extra mycket var en debatt om lagförslaget på att förbjuda barnaga. Tror programmet var från 1979.
Tänk att det är så nytt, den där lagen alltså och vad annorlunda (hittar inga ord) att se människor som verkligen tyckte det var en bra idé att slå barn ur uppfostringssynpunkt. Jag förstår inte riktigt hur man tänker då.
Antagligen så har de personerna själva blivit slagna av sina föräldrar som barn, för våld föder ju våld. Men undra om de tyckte det var så bildande och diciplingivande. Det är enbart en ond cirkel.

Det var min valborgsmässoafton och grattis på födelsedagen Ers Majestät Kungen!

Kommentarer
Postat av: Saara

Det hände inget särskilt på universitetet. Jag ville bara dit och titta på folk men det hann jag inte. Jag stog ute på stan när fyrverkerierna smällde.

2009-05-01 @ 09:42:24
URL: http://saarar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0