Ja vad säger man 2

Ja, vad säger man?

Trasig lillebror och heldag i Wadköping

Fick för en liten stund sen reda på att lillebror Kevin har lyckats hamna på sjukhuset. Men är hemma igen.
De hade friluftsdag idag i skolan och då var det på gustavsvik. Illbattingen hoppade från tian och "landade som jag tycker väldigt bra". Men bra blev det ju inte utan hamnade så illa att han fick någon skada i bröstet. Antagligen har ett revben lagt sig över bröstbenet. Det gjorde ont som alla kan förstå, det hörde man på honom. Så hoppas han får lite smärtlindring nu och snart kan bli bättre.
Krya på dig bro´.

Idag har jag annars vart på planeringsdag med jobbet hela dagen i Wadköping. Rättså mysigt med massa god mat, fika, solsken och promenad. Det viktiga var ganska trist och ointressant.
Det kan ju tyckas ganska pessimistiskt men eftersom jag inte arbetar med det som är mitt kall och jag vet att jag snart ska sluta för att börja plugga så blir jag inte allt för engegerad i det som sägs. Men helheten var mysig!
Dessutom är jag glad att jag slipper jobba kväll idag.

Till Gzing

bild wikipedia

Semlan ger jag till Gzing som är i amsterdam helt utan semlor.

Bildbomb

Fettisdag

Idag är det fettisdag! Wohoo.
Mamma är så snäll och kommer med semlor snart och eftersom det är fettisdag så ska vi tjocka på oss ordentligt med en pizza innan.

Idag blir det första dagen på jobbet. Buuh! Men det går inte att dra ut på det mer nu. Jobba är ju en förutsättning för att få öite stålar att spendera.
Spendera det ska jag göra i Stockholm i helgen. Längtar så oerhört. Det blir shopping, japanskt och gemenskap. Härligt.

Catching up

Idag känns det som att jag har vaknat upp med nya krafter. Är ganska pigg trots förkylningen eftersom jag har lyckats sova ända till nio.
På schemat idag står Saara som jag inte har träffat sen i början på december.
Senare ikväll skulle jag vilja gå hem till syster och kolla in hennes nya lägenhet och även se om Leo är där. Men det beror ju helt på om hon är ledig.
Nu blir det minibaguetter till frukost här. Är vrålhungrig.

Mamma

Den här människan (min mor) har jag spenderat de senaste timmarna med. Nu känns det bättre att vara hemma.
Efter igår med middag hos Nicklas föräldrar och idag middag hos mamma. Har nog saknat alla mer än vad jag trott.

jetlag

Jaha tack vare jetlagen vaknade man kl 5 och ville gå upp, lyckades somna om till 7 och låg sedan kvar i sängen till 8.30. Men det är väl på gott och ont eftersom jag nu ska lära mig att vakna upp tidigt om mornarna igen.
Igår kväll var vi på middag hos Nicklas päron och idag blir det till att besöka min mamma och lillebror.

Örebro

Jaha då var man tillbaka i Örebro nu då.
Anlände med en del vemod igår kväll klockan 22 med Nicklas som sällskap.
Idag känns det lite mer okej förutom att det är så hiskeligt kallt.
Eftersom det blev så dåligt med uppdateringar på bloggen under resan så kommer jag göra ett kollage/sammanfattning som jag lägger upp så fort jag är klar med den.

Tillbaka pa gatan

Nu ar vi tillbaka pa khaosan road, Bangkok efter en lang resa fran koh phi phi. Vi akte darifran igar 15.30 thailandsk tid (9.30 svensk tid) och var framme har 18 timmar senare. Vi tag nattaget sa det var inga problem att sova.
Kanns lite vemodigt att vara tillbaka har eftersom det betyder hemresa. Men samtidigt ska det bli otroligt skont att komma hem ocksa.
Annars idag blir det lite strosande pa gatorna har och imorrn aker vi till ett stort kopcentrum, NBK.
See you soon.

Hajar

Nu precis har jag upptackt att jag har pajjat min kamera. Sa blir det nar man inte anvander kameravaska pa stranden. Idag har vi iaf vart och snorklat med hajar. Det blev lite pafrestande for mina lungor sa jag fick ett astmaanfall och skar upp foten lite till foljd av det. Men det var inga fara alls och det var jatte coolt med hajjarna och alla fina fiskar.

inga knop

Antligen har jag hittat internet som ar bade snabbt och har fungerande usb.
Sa har ser det ut pa stranden dar vi ar nu, underbart!
Idag har vi inte gjort manga knop. Blev lite spontant festande igar sa idag har vi spenderat dagen pa stranden.
Vi har aven kollat upp tag till Bangkok och hela resan harifran phi phi med bat, buss och tag kommer kosta endast 270 svenska kronor. Det kan man nog kalla ett kap.
Imorgon ska vi boka en liten utflykt till ett stalle dar man kan se hajar. Det ska bli enormt spannande.

Nu ikvall fick vi hora om en jordbavning som har drabbat filipinerna och indonesien som uppnadde 7.5 pa richterskalan. Vi vart jatte radda ett slag eftersom de thailandare som berattade for oss och var lite oroliga. Men det ar ju ingen fara. Man jagar nog upp sig lite val i onodan aven om det ar latt hant med tanke pa att den on vi ar

Phi phi

Idag anlande vi till Phi phi island. hur nice som helst. Vi har dock flyttat ur standardboendet bungalow och bor nu pa hotell men det ar verkligen super anda.
Vi tog oss med bat fran krabi som tog ca. 2 timmar, satt vid motorn och blev mer fororenade an nagansin. Vi fixade sedan boedet pa plats. 760 kronor for sex natter. Kanns ganska acceptabelt faktiskt med tanke pa att vi dessutom bor 30 sekunder fran den finaste strand jag sett hittills i Thailand.
Angaende kackerlackan sa var det inte sa allvarligt som det lat som vissa tycks tro. Det var mest skoj att skriva om.

no pic.

Borjar bli lite trott po datorerna i det har landet, for inte upp ngn bild ikvall heller. Men datorn fungerar iaf och allt annat ockso.
Nu har vi tagit oss fron koh phangan till Krabi och det ar nice. Lite mer att gora men jag gillade nog on mera.
Vi bor mitt ute i djungeln (kanns det som). Idag har vi akt bat till en annan strand dar vi har badat, slappat och solat.
Igor var jag och Maria och red elefant, matade kattfiskar och glodde po krokodiler.
Nu precis var det en bamseskur harutanfor som varade i ca. 10 minuter. Ganska uppfriskande faktiskt.
Imorgon blir det en heldagsutflykt do vi ska besoka 4 olika oar och lite snorklande ska det aven bli. Lite laskigt med tanke po att jag ar livradd for att drukna. Men so ar jag ju radd for det mesta.

Just det!! Igor var det ettjadrans drama inne i bungalowen. En kackerlacka (minst 5-6 cm) hade tagit sig in och Maria ville mosa den med min sko men jag kastade mig over henne i sista sekund. Vill ju inte ha en mosad varelse under mina skor som sedan ska ner i resvaskan.
I alla fall so avskyr jag ljudet av krossade insekter (vem gor inte det) so jag ville go ut innan Maria krossade den men jag hann inte :(. Kontentan av det hela ar iaf att jag borjade storgrata av det hemska ljudet.

Jag saknar trots allt alla dar hemma onska att jag kunde dela det har med alla er!