Kvällen och sjuklig mormor



Nyduschad och fräsch är jag nu. Det var jätte trevligt hos syster och Leonardo var på ett strålande humör.
Fick god mat, en dudrans massa te och snack om allvarliga grejer och mindre allvarliga grejer.
När jag kom innanför dörren ringde min mor för att tala om att mormor var på väg in till sjukhuset igen. Jag har nästan tappat räkningen på hur många gånger hon har vart där senaste tiden. Men kan säkert vara fem gånger på ca. två månader. Det har vart hjärtat som krånglat med infarkter och angina till hitan och ditan men idag hade hon börjat blöda från det "förbjudna" stället. Tycker så himla synd om min lilla mormor, hon måste vara så otroligt orolig, rädd och förtvivlad just nu.
Hon fyller 70 år snart och hade bokat en resa utomlands när allt detta drog igång. Men den har de fått boka om för att sedan säkert boka av (?).
I alla fall tror jag att hon fixar det här dilemmat också. Hon är seg min mormor, och envis! Som in i katten!

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Jo visst är hon seg morsan min ville inte åka iväg igår

2009-04-16 @ 19:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0