Huvudvärk?



Detta te brukar jag dricka när jag känner att huvdvärken är på frammarsch.
Det ska även vara aptithämmande men det är ingenting som fungerar på mig tack och lov. Eller varför inte? Vore kanske bra för mig med tanke på min kroniska hunger. Det GÅR inte att äta jämt, inte dricka te heller i och för sig...babbel.

En kopp mate-te innehåller lika mycket koffein som en kopp kaffe och téet kommer från en grön buske som växer i vilt tillstånd på flodbankerna i Sydamerika.
Förutom att den motverkar huvudvärk och en skenande aptit så motverkar det även trötthet (såklart med tanke på koffeinhalten) och nedstämdhet.

Jag var förut beroende av s k energidrycker som jag nu inte har druckit på väldans länge (tror det är över en månad), tackar och bugar, och när jag slutatde så köpte jag det här téet som ett komplement. Jag dricker det absolut inte lika ofta som jag drack energidryckerna men det har fungerat väldigt bra.

Ett annat te som ska vara bra mot huvudvärk, men som jag inte tycker är lika effektivt, är te på citronmeliss.
Mot migrän ska te på johannesört och lavendel vara bra. Så min plan vid nästa begynnande migrän är att ha något av de téerna hemma.

PS. En liten burk med téet får följa med till sommarstugan i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0